Sofakroken- en dødsfelle!


Jeg brukte 42 år på å forstå at jeg ikke skal trene for å se bra ut. En fit kropp er kun bonusen som følger med. 

Du skal trene fordi du ikke skal råtne på rot!
Du skal trene fordi kroppen din blir syk om den ikke får bevegelse!

Du skal trene fordi det er livsnødvendig!

Jeg vil dra det så langt som å si at det er direkte helsefarlig å ikke trene!

Ett eksempel: Sitter du i sofaen å ikke beveger kroppen stort mer enn fra sofakroken til kjøkkenbenken så blir du syk! Jeg har testet å jobbe i sofakroken fra 08.00-04.00 hver dag i over 5 år. Resultatet taler for seg selv. Jeg har pådratt meg så mye rart nettopp pga dette at det er en skam!
Jeg forsto ikke hvor alvorlig konsekvensene av å ikke trene var. Jeg hadde den dag idag nektet å tro det om jeg ikke selv hadde opplevd det.

Det kommer snikende… en plage etter den andre… helt til det smeller🔴🔚

En av di første tingene som skjer er at du mister balansen. Du får ikke trent balansen i kroppen ved å sitte på rompa- Krystallsyke neste👍 Fotsålene trenger ujevnt terreng, nervene trenger triggere!
Fra her baller det på seg…

Kroppen trenger å bli utfordret. Trening er like livsviktig som mat, bare at mat viser deg konsekvensen raskere. Konsekvensen av et liv i sofaen er at du blir syk. Sakte men sikkert kommer symptomene en etter en.
Tilslutt er du virkelig syk. Så syk at uføretrygd er neste. Du blir syk av å sitte på ræva. Du trenger ikke teste, jeg har gjort dette for deg.

Kom deg ut i skogen og opp i trærne. Hva som helst! Bare du beveger deg! Jeg er ferdig med sofakroken! Den er en dødsfelle!


Hjemmetrening med barn er gøy for alle🤩

Det finnes ingen unnskyldning i verden som er god nok!

Om ikke for deg selv, gjør det for dem du er glad i. De ønsker å ha deg i livet sitt❤️

90 åringer gjør det! Uansett funksjonsevne, NOE klarer du å røre på!!!

Save yourself, nobody else will do it!

/Powerlady🦋

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg