Så godt du lukter!



Jeg mottar meldinger fra fjern og nær. Her er en av mange fine meldinger som jeg mottok når jeg lå på intensiven i Moskva.

«Therese Johaug tapte 3-mila i dag for en svenske, hvorfor det mon tro?
Kanskje det var fordi det var for få som heiet på henne.

Jeg vet at de som ikke heiet på Therese heiet på deg i stedet, på din 3-mil, 5-mil, 10-mil eller ditt løp for livet.

Vi står ved siden av din løype og heier på deg, og at du må nå målet i det løpet der plassering ikke er viktig, men det å fullføre er det viktigste.»

-Hallvard-

Aldri slutt å heie på de som trenger det. En melding, noen fine ord, en telefon eller et smil kan bety så utrolig mye.

Alle skriver om hvor viktig dette er men jeg er faktisk en av di som kan si til en fremmed mann på butikken: «Så godt du lukter!». Eller jeg kan si til damen bak meg i køen, «For en kul jakke, hvor har du kjøpt den?» Eller jeg kan si til en kundeservicemedarbeider på telefonen: «Tusen takk for utrolig god hjelp og ditt gode humør, jeg ble glad av å snakke med deg.»

Jeg husker ikke når jeg ble trygg nok på meg selv eller når jeg tenkte at nå tørr jeg. Jeg ble helt sikkert inspirert av noen som hadde sagt eller skrevet om viktigheten av å spre positiv energi rundt seg.
Reaksjonen man får tilbake når man sier noe fint til noen er verdt gull. Man blir glad selv av å spre positivitet.

Neste gang du går forbi en mann/dame å tenker: «Whow for en flott jakke», si det til han/henne å sjekk reaksjonen. Det blir ganske god stemning og du kan vandre videre å vite at du har skapt smil og glede.
For alt du vet kan det hende at han/hun har stått lenge foran speilet å lurt på om han/hun skulle tørre å bruke nettopp denne jakka som du syns var fin.

Gode tanker er ingenting verdt om du ikke tar de ut i praksis.

Linnea Myhre har laget en video som minner oss på flere ting som er viktig akkurat nå og i fremtiden. Morsom er den også😀 Se filmen HER. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg