Premiere på NRK1 i kveld- Håpets marked.

NRK 1 Mandag 2 November kl 21.20 Håpets marked.

 

Ikveld kl 21.20 er det premiere på dokumentaren -Håpets marked på NRK1. 

Tilbakemeldingene har ikke latt vente på seg da mange allerede har sett førpremieren på NRK TV. Mange tilbakemeldinger har kommet direkte til meg mens andre kommer på sosiale medier og i diverse både åpne og lukkede grupper. Vi har truffet en nerve for nettet koker.  

 

Setter følelser i sving.
Er det en ting denne dokumentaren gjør så er det å sette følelser i sving. Følelser av håp, følelser av frykt, følelser av urettferdighet og følelser som er så fulle av sinne at man knapt vet hvem man skal rette sinnet imot.

Skal man bli sint på de norske legene som fraråder stamcellebehandling? Skal man bli sint på myndighetene i landet? På seg selv? Eller skal man rett og slett bli sint på hun som var så priviligert at hun fikk reise til Moskva med et TV team på slep og som fikk ekstra oppvartning fordi sykehuset i Moskva fryktet eget omdømme og i tillegg fikk «reparert sykdommen sin?»

Tja, kanskje vi kan bli litt sint på alle de overnevnte scenarioene. Uansett følelser som kommer til deg når du ser denne dokumentaren så vil jeg bare si på forhånd: «Jeg forstår og det er helt greit.»

Heldigvis utviklet jeg powerkrefter gjennom denne prosessen og jeg er klar for hva enn som måtte komme på godt og vondt. (Tror jeg).

Dokumentaren er en bitteliten del av en lang reise. Den er klippet og limt til den historien den ble. Alle filmer i dokumentaren er ekte da jeg ga tidlig beskjed om at jeg ikke klarer å «fake» scenarioer eller gråte på tvang. Det var heller aldri ønskelig eller forventet av NRK. De ga oss 100% frie tøyler på hva vi ville filme av egen fri vilje. Det var aldri et manus, vi laget selv manuset i denne dokumentaren og resultatet ble et utvalg av de filmene vi selv ga til NRK.

Takk til NRK.

Kjersti Brokhaug er prosjektleder for denne viktige dokumentaren. Hun har vært både ansvarlig og delaktig i mange spennende produksjoner. Helene sjekker inn er kanskje den mest kjente og den ble nominert til gullruten.

Kjersti har selv en historie selv om den ikke omhandler henne, men noen hun er glad i. Har vi ikke alle vår egen historie? Det er opp til oss selv hva vi vil gjøre med vår egen historie. Jeg valgte å dele.

NRK har hatt et svært dedikert team som har jobbet med dette prosjektet og jeg vil gi en stor klem til de alle sammen. Journalist Are Faaberg, fotograf Stephan Reis, programleder Lisa Tønne og prosjektleder Kjerst Brokhaug. Jeg har nevnt de tidligere og det er nok flere som vi aldri fikk møtt men en stor takk er herved oversendt.

Takk NRK fordi dere setter temaet på agendaen og tusen takk til Kjersti sitt kreative og fornuftige hode som fikk denne svært gode ideen og hadde slagkraft til å sette dokumentaren ut i livet. TAKK!

Blomster ble sendt til denne flotte gjengen idag og jeg fikk bilde i retur fra NRK lokalet🥰

Dere er helt rå å jeg savner allerede å ha dere som en del av livet mitt❤️ kanskje under litt hyggeligere omstendigheter neste gang vi ses😘

Roser til NRK!

 

3 kommentarer
    1. Det var bloggeren kjerringtanker som gjorde meg oppmerksom på din blogg.
      Jeg har nettopp sett håpets marked.
      En veldig god dokumentar.
      Jeg vet om ei som har vært i Moskva og fått behandlingen, men jeg visste ikke at det er så mange som reiser utenlands. Hva venter egentlig legene i Norge på.
      Det hadde jo vært mye bedre for MS-pasienter å fått behandlingen her hjemme uansett utfall.
      Lykke til med livet videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg