Powerlady og Hank von Hell. Del 1 – En ukjent venn.

Hank von Hell
Powerlady VS Hank von Hell

Powerlady og rockestjernen Hank von Hell.

Del 1 av 3. En ukjent venn.

Den ene dagen ligger du på et sykehus i Moskva og kjemper for livet, den neste sitter du trygt hjemme i stuen din og snakker med norges største rockestjerne gjennom tidene. Livet skjer….

 

En SMS- tikker inn på telefonen min. Det er en melding fra min søster. Hun har sendt meg en link. Denne enkle linken skal vise seg å få stor betydning for meg personlig.

Jeg klikker på linken og leser en artikkel om Hans-Erik Dyvik Husby. Bedre kjent som Hank von Hell og tidligere vokalist i hardrock bandet Turboneger. Historien går rett i hjerte på meg og jeg får ikke ro i kroppen. Jeg er nødt til å snakke med Hans-Erik. Jeg er nødt til å fortelle han hva denne historien er verdt for meg.

Mennesker som ofrer noe for andre, setter seg selv og sitt eget til side gjør inntrykk på meg. Mennesker som gir, handler og gjennomfører med hjerte gjør meg både glad og nysgjerrig.

Jeg får en trang til å kommunisere, bli kjent, lære og forstå.

Historien jeg leste handlet om Norges største rockestjerne gjennom tidene. Han har levd et hardt liv. Når livet herjet som verst, når mørket gjorde sin entré og når namsmannen banket på døra, da gjorde han en handling som ikke mange hadde gjort etter han.

Han hjalp en ung ukjent kvinne som var rammet av MS med å finansiere sin reise til Moskva for å gjennomføre en stamcelletransplantasjon. Historien er rørende, gripende og hjerteskjærende. Hvem gjør det når man trenger pengene selv? Ikke mange…..

Jeg fikk ikke sove etter å ha lest denne historien. De fleste som kjenner meg vet at dette er et tema som engasjerer meg. Jeg klarer ikke å la slikt bare fare forbi.

Jeg sendte en melding til selveste Hank von Hell på Messenger. Meldingen startet med: «Kjære Hans-Erik, du kjenner ikke meg og jeg kjenner ikke deg.» og sluttet med «For et fint menneske du er.»

Mellom der hadde jeg behov for å fortelle om min egen reise til Moskva samt mine tanker rundt å hjelpe et ukjent menneske. Ikke bare bidro Hans-Erik med et betydelig økonomisk bidrag, han reiste også ned til Moskva sammen med henne.

Historien om den unge kvinnens vei til Moskva rørte meg, men det som rørte meg enda mer var historien til Hans-Erik.

Den historien skal jeg fortelle dere snart.

2 kommentarer
    1. Hei Heidi.
      Du gjør meg glad ved å fortelle hvilke historier du blir rørt eller berørt av ❣️
      Alle har sin historie , du har en, jeg har en og Hans Erik har sin.
      Ved å lytte så åpner du ett sinn som ønsker å fortelle ❤️. Du åpner ett hjerte som har blødd for egen og andre sine historier .
      At noen som er langt nede i helvete gidder å bruke energi på andre sårbare medmennesker gjør meg stolt av å være en likeverdig . Det er slik jeg og du er skapt Heidi, derfor gir det mening i å høre , lytte godt til historien til Hans Erik.
      Han har sine aner fra Nordmøre, nærmere bestemt fra Kristiansund. Det er i det området jeg vokste opp.
      Jeg har hørt og lagt merke til noe av hans livserfaring gjennom de ord han selv har valgt å si i en dokument på TV for noen år siden .
      Jeg har å lyttet til noen tekster han har delt gjennom musikken i Turbo Neger👌.

      Jeg vil høre din beretning om han , for vi alle velger hvilken del av sin egen historie en vil fortelle. Det handler om kjemi ❣️.
      Jeg ville å fortalt min historie til deg, for jeg elsker din formidlingsevne Heidi. En stor klem til deg og hele verden❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg