Powerlady og rockestjernen Hank von Hell – Del 3- Rådgiveren.

Hans-Erik Dyvik Husby

Powerlady og rockestjernen Hank von Hell.

Del 3 av 3. Rådgiveren.

Det tikker inn en melding på telefonen min. Den er fra Hans-Erik Dyvik Husby. Jeg åpner den og forventer noe positivt. Hvorfor forventer jeg noe positivt fra Norges mørkeste mann? Jo det er alltid håp og omtanke i meldingene fra Hans-Erik. Han forteller at han har snakket med en på stortinget. En venn. En av svært mange venner som Hank Von Hell har. Han har venner i alle samfunnslag. Rik, fattig, kongelig, politikere, kjendiser, ja han kjenner de fleste og har et nettverk de fleste av oss bare kan drømme om. Jeg blir nysgjerrig. Hvorfor har han snakket med en person på stortinget?

Hans Erik forteller videre at han har fortalt om saken vår. Jeg skriver vår fordi at vi er mange som står uten et godt behandlingstilbud i Norge og dette er ikke bare min agenda, men svært mange er berørt. Jeg leser videre og jeg forstår at det han har gjort er kun tuftet på omtanke, engasjement og et hjerte støpt i gull. Hans Erik fortsetter, «Jeg har sendt noen følere ang det vi snakket om, at det burde etableres en avdeling under Fedorenko og sykehuset i Moskva her i Norge».

Jeg leser setningen flere ganger og kjenner jeg blir varm i hjertet. Hank forstår. Han har stått utenfor selv og kjent på følelsen av hjelpeløshet. Følelsen av at de eneste du kan be om hjelp snur ryggen til.

Ensomhet.

Selv måtte han dra til Sverige for å få hjelp til å bli rusfri. I Norge hadde de gitt opp og ønsket ikke engang å behandle han med mål om at han skulle bli rusfri.

Jeg leser boken til Hank Von Hell på sengekanten om dagen. Jeg er ikke ferdig enda, men om du ikke vil vente på min bedømmelse av boken så kan du bestille den som e-bok selv her eller i bokformat fra Ark her.

Undercover rådgiver. 

Flere av stortingsrepresentantene har rådgivere. En av dem er Hank von Hell. Ikke en rådgiver som står oppført på noen offisiell liste. En rådgiver som jobber «undercover.» En rådgiver man ringer når man trenger å se en sak fra flere sider, og helst fra en side ingen andre ser. En rådgiver man ringer når man trenger nye impulser og en tankekraft som ikke kan kjøpes for penger. Hans-Erik er ikke så glad i uttrykket «å tenke utenfor boksen» da han mener det ikke finnes noen boks, men utrykket er allment kjent og jeg tror det er nettopp denne tankegangen som er en unik gave som Hans-Erik har fått. Kanskje er det til og med hans utsvevende liv som har gitt han denne evnen? Når det for oss andre stopper opp, klarer han å løfte vingene og fly opp og se hele bildet fra fugleperspektiv.

Jeg brenner for mennesker som brenner for andre. Jeg er ikke så opptatt av hvilken hudfarge folk har, hvilken religion de har, hvilken bil de kjører eller hvilken historie de har så lenge det finnes et varmt hjerte som banker, og som ønsker andre alt godt. Det finnes mange slike mennesker heldigvis, men noen av disse menneskene har overskudd til å bidra med noe utenfor seg selv i større grad enn andre. Noen har plass for flere i sitt hjerte og noen tørr å ta tak. Noen tørr å ta kritikken som kommer, noen tørr å feile. Som gründer er jeg smertelig klar over at uten evne til å gi faen i hva alle andre mener og tenker til tider så når man et punkt. Hit, men ikke lengre.

Jeg tror at for å oppnå noe som er større enn seg selv så må man være trygg i seg selv og ha evnen til å sile ut de med hensikter som enten er egoistiske eller ikke så gode. De menneskene finnes det også dessverre mange av. Ordtaket om at du ikke skal dømme noen før du har gått i deres sko eller ikke tro på alt du hører gjelder fortsatt i aller høyeste grad. Gå til kilden og du vil få svarene du søker.

Som tidligere skrevet har jeg blitt berørt av Hans Erik sitt engasjement for kvinnen med MS som han hjalp med å komme seg til Moskva for å få gjennomført sin stamcelletransplantasjon. Det vil si, det startet der. Videre har jeg blitt berørt av hans engasjement for de svake i samfunnet som er noe som ligger Hans-Erik sitt hjerte nært.

Meldingene fra Hans-Erik omhandler ting han brenner for. Prosjekter som ligger hans hjerte nær. I en av meldingene fra Hans-Erik skriver han om vår alles kjære turistguide i Moskva, Alexey Derkatch som selv har hatt en offisiell innsamlingsaksjon for egen privat økonomi pga Corona og vanskelige tider i Russland. Hans-Erik har valgt å sette Moskva på sin turneliste i 2021. De han velger å gi jobb ifb. med turneen er ikke tilfeldig. Alexey skal hjelpe til. Han skal få noe tilbake for alt det fine han bidrar med utenfor sykehuset til alle nordmenn som reiser ned og trenger en avkobling de få dagene man har til rådighet under behandlingen. Alexey har gitt mange av oss minner vi aldri vil glemme. Takk Alexey og takk Hank.

Innsamlingsaksjon. 

Alle som har hatt og har økonomiske utfordringer fra tid til annen vet hva dette gjør med psyken. Dårlig samvittighet skyller over oss. Vi har sviktet, ikke bare oss selv, men også de vi er mest glad i. Vi kan dømme, vi kan himle med øynene og vi kan fnyse. Kanskje vi neste gang kan tenke: «Vi er alle feilbare. Vi tråkker alle feil i løpet av livet. Noen tråkk merker oss livet ut, og andre er av en lettere karakter som preller av oss.»

Jeg ønsker at Hans-Erik skal kunne fortsette å bruke sin energi og sitt overskudd på de svake i samfunnet. Han har et navn og kan derfor utrette mye for mange andre. Han har forutsetningene til å kunne sette søkelys på viktige saker i tiden som kommer. Dette er noe Hans-Erik AKA Hank von Hell allerede gjør, men vi vet alle at for å kunne hjelpe andre må vi først kunne hjelpe oss selv. Hjelp til med å feste oksygenmasken på Hank von Hell slik at han blir i stand til å hjelpe andre og fortsette det gode arbeidet som han brenner så sterkt for.

Hans Erik har en konkurs hengende over seg. Samlet beløp på konkurskravet er Nok 1 820 478 pr oktober 2020.

Det er opprettet en innsamlingsaksjon via spleis for Hans-Erik. Jeg håper det finnes mange der ute som tenker at et bidrag kan utrette hele livet for et annet menneske. Enten man er en kjent profil eller ikke. Noen ganger trenger vi alle hjelp, og det er tøft å be om dette selv. Med alt Hans-Erik bidrar med for andre så skal han slippe å be om hjelp selv.

Bak den tøffe rockefasaden Hank von Hell er det et menneske. Han heter Hans-Erik Dyvik Husby og han trenger all den støtte han kan få.

Innsamlingen publiseres så snart den er klar.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg