Platinablond Albert Aaberg


De som fulgte meg i Moskva vet hvor mye jeg gruvde meg til å barbere hodet.
(Live film av begivenheten finnes under fanen «Bilder» i Facebookgruppen «Livet med og uten MS».)

Når det først var overstått så føltes det egentlig greit selv om jeg gjerne skulle beholdt det.
Jeg ble aldri skallet slik som majoriteten. Normaltsett mister du håret av cellegift, blir skalla og deretter kommer nytt hår.
Mitt gamle hår (dvs piggene etter barbering) forsvant ikke før nytt hår allerede hadde begynt å vokse. Dvs det i overlappet så jeg ble aldri snau på hodet. Nå er alt det gamle håret borte og nytt hår på vei ut.

Jeg har hørt historiene om krøllene som ofte kommer med nytt hår etter en slik behandling. Det gjenstår å se om det kommer krøller men det jeg allerede vet er at håret som vokser ut er platinablondt! Nesten usynlig😅 Ja såååå lyst er det.
Da jeg var liten hadde jeg kritthvit hår med samme krøller som sauen Shawn.
Må si jeg er spent på om det er barndommen som kommer i retur😅

Hår blir det ihvertfall!


Mamma kan du dra av deg parykken?

På bildet over er det naturligvis parykk. Har ikke klart å være ute med Albert Aaberg sveisen min enda. Var nære på at ikke det skjedde ufrivillig for to dager siden da jeg og Victoria var ute og gikk tur og møtte naboen.
Vi ble stående å prate en stund på trygg avstand. Victoria drar i jakka å vil si noe til meg. Jeg bøyer meg ned å hun «hvisker»: «Mamma kan du dra av deg parykken så vi får se deg skallet?»

Barn er hærlige🥳

Håper dagen din har vært fin. Jeg har som vanlig lakenskrekk men har kommet meg under dyna om ikke annet. Vi kjørte opp på hytta i dag og det var ubeskrivelig godt å komme seg ut i frisk luft og bort fra husveggen hjemnme for en stund.
Planen er å være her i ett par uker, så får vi se hvor lenge vi har ro i kroppen.

På torsdag utvider vi horisonten å får besøk av min gamle kollega Victoria og hennes datter som er like gammel som vår Victoria. (Ja blir to Victoria på hytta).
De har kun vært hjemme etter corona så det føles trygt og vi gleder oss stort på å være litt dosial igjen. Ikke mist for barna så blir det nok julaften og nyttårsaften på samme dag.

Nå skal jeg gjøre et forsøk på en date med Jon Blund å se om kroppen er samarbeidsvillig🤗

/Powerlady🦋

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg