MS forbundet er kampklar!

Bilde fra Moskva, Karzan Osman (samboer til Powerlady) & vår kjære lege fra dokumentaren Håpets marked, Linn Hatteland. Sååååå glad blir vi når MS forbundet ruster opp til kamp for sine medlemmer!
Nå kom det en svært hyggelig melding ut på MS-forbundets hjemmesider. Se artikkel HER
Generalsekretær i MS forbundet, Mona Enstad sier at de skal kjempe for å få stamcelletransplantasjon som standardbehandling i Norge.
Til dere som hadde mistet troen på kampviljen til MS forbundet i forhold til HSCT:  Hun sier ikke at hun ønsker dette og vil arbeide for dette, hun sier at de vil kjempe for HSCT.
MS FORBUNDET SKAL KJEMPE FOR Å FÅ INNFØRT HSCT SOM STANDARDBEHANDLING I NORGE!
Kjempe er et sterkt ord og for ordensskyld så betyr dette ordet i følge norsk språkråd; Slåss, fighte, kampånd og kampglød! Dette er svært gode nyheter og jeg gir trampeklapp til MS forbundet for denne direkte talen og tøffe meldingen på egen hjemmeside.
Vi er mange som kjemper og det er mange som har kjempet før oss. Det gis trøkk fra flere hold. Vi har allerede fått beskjed om at flere politikere har kommet på banen i Arendal ifbm en bestemt sak.
Æren går til den som får signert blekket på papiret! Ingenting hadde gledet meg mer en om det ble nettopp MS forbundet som klarte dette for sine medlemmer.
Det hadde vært en bragd å skrive i historiebøkene og ett historisk ettermæle for et kampvillig forbund.
Jeg kjenner ikke MS forbundet så godt da jeg ikke har hatt denne diagnosen lengre enn siden August 2019. Jev har rett og slett ikke helt rukket over alt enda, men denne artikkelen fra dem gir meg håp. Dersom vi nå ser fighteren komme til syne så skal jeg gladelig bli medlem av en slik organisasjon som kjemper for medlemmene sine!
Så… da er det bare jobben som gjenstår….
Ja jeg overså at det sto “vi skal fortsette å kjempe” og oversatte det til “vi skal nå begynne å kjempe” for ref listen i artikkelen så tenker jeg at å kjempe er mer enn å tilegne seg kunnskap, å arrangere et møte med Lars Bø, Sverigebesøk og begynnende arbeid mot helsemyndighetene.
Jeg er så absolutt enig i at det er en del av arbeidet, men skal vi kjempe så tenker jeg at da kjemper vi til Dovre faller og tar frem krutt og kanoner! Dovre faller først når HSCT er blitt et tilbud til Nordmenn. Da tror jeg også muligens at Påsken kommer til å vare helt frem til jul.
Jeg var foresten ikke klar over at det var MS forbundet som fikk satt igang RAM MS studien i Bergen slik det står i artikkelen? Om dette stemmer så har forbundet alle forutsetninger for å komme i mål med en ny kamp!
men husk det kjære Mona, denne gangen kjemper vi for de MS pasientene som er levende nå idag, ikke om ti år og ikke om 5 år. Vi må opp og nikke NÅ! (Ref. Lisa Tønne).
Jeg skal i ukene som kommer følge spent med på hva som skjer fra MS forbundets side og holde dere oppdatert med all info jeg måtte motta, finne, lese og se. Blir veldig glad for meldinger og oppdateringer fra den som måtte motta relevant info rundt denne saken.
La oss ikke glemme at for hver dag som går er det noen som får et nytt attakk og svekkes. For hver dag som går får vi nye mennesker inn i denne pasientgruppen. Hver dag teller og hvert liv betyr noe.
Til dere MS veteraner.
Dere har kjempet lenge. Jeg vet dere er slitne. Av respekt for dere og oss selv så må vi komme oss til målstreken denne gangen.
/Powerlady
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg