Det ringte på døra vår og der sto Lisa Tønne! 

Jeg tror ikke Lisa Tønne har for vane å ringe på vilt fremmede dører slik som Jon Almaas for så å sjekke om vi hører på podcasten hennes. https://play.acast.com/s/tusvikogtonne 

Det skjedde heller ikke denne dagen, ihvertfall ikke det med podcasten. Men der sto hun i levende live utenfor inngangsdøra vår. Veloppdratt som jeg er så slapp jeg henne inn og fikk låne henne en hel dag.

Jeg skal fortelle senere hvorfor vi møttes men nå skal jeg fortelle om hvordan det er å tilbringe en dag med Lisa Tønne.

 

Lisa spiser ingenting (Nesten)

Jeg er helt sikker på at mange lurer på hvordan Lisa er på privaten. Vårt møte var ikke helt privat, eller jo det var faktisk svært privat. Definitivt det mest private møtet jeg noengang har hatt med et menneske jeg ikke kjenner fra før når jeg tenker meg om. Lisa vet vel strengt tatt mer om meg en mange av mine nærmeste etter denne dagen. Men den private biten var mest fra min side.

Lisa har sine aner fra Iran og min datter har sine aner fra Irak. De to ble enige om at bonusen med det var de brune øynene.

Min datter Victoria briefet med sine kurdiske ord og Lisa briefet ikke tilbake med ett eneste persisk ord. Lisa kan ikke persisk. Det er vel heller ikke så rart for hun er jo trønder! Kjenner at jeg blir stolt som en hane bare av å ta de ordene i munnen. Lisa er trønder! Akkurat som meg.

 

Stolt trønder!

Er det noe Lisa virkelig er stolt over så er det nettopp det faktum at hun er trønder, men slik har det ikke altiv vært. Hun måtte bli voksen før hun klarte å kjenne på stoltheten over bart, karsk og mokkasiner. Hun elsker Trondheim!

Vi spiste lunch på en av Kolbotn sine fantastiske restauranter, da vi endelig klarte å finne utav hvilken restaurant vi skulle velge for utvalget på Kolbotn bugner. 😀

Vi gikk for kinamat etter å ha avslått bakeri nummer 1 og bakeri nummer 2. Kinamat er et godt valg når man skal spise med Lisa. Hun har nemlig blitt stappet full av feite meieriprodukter da hun var liten og har tullet til hele fordøyelsen sin og kan knapt spise noe som helst.

For de fleste som har fulgt Lisa og hennes karriere så vil jeg tro man har oppfattet henne som frittalende og direkte. Lisa er akkurat slik hun er på TV eller podcasten sin. Hun er frittalende og direkte. Jeg elsker det!

Mennesker som er dønn ærlig og direkte slipper man alltid å lure på hvor man har. Selv om jeg kun har kjent Lisa en dag så er det nettopp slik jeg oppfatter henne. Her er det ingen filter, ingen jålete fasade eller masker. Hun er seg selv 100%.

Lisa er morsom, men akkurat slik jeg liker det så er hun morsom uten at hun prøver å være morsom. Når hun sier til datteren min på 5 år at hun rekker å ta en røyk før vi skal dra og står der uten en mine i ansiktet- ja da blir det jo bare morsomt da!

 

Galgenhumor hjelper på alt. 

Galgenhumor er noe Lisa er fryktelig god på. Det er også en form for humor som er utrolig viktig for meg, bl.a pga situasjonen jeg står i men også pga at det gjør alvorlige ting i livet mye mer ufarlig.

Når noe blir veldig alvorlig så reagerer min kropp med å prøve og være morsom. Det fungerer ikke i alle settinger, men er man i samme rom som andre mennesker som har samme type humor så kan situasjoner bli fryktelig ufarlige og situasjonen blir ikke så mørk. Galgenhumor er utvilsomt et godt redskap for å “overleve” livet.

Jeg er så heldig å skal få møte Lisa igjen å det gleder jeg meg veldig til. Alle burde hatt en Lisa i livet sitt.

Dette inlegget er postet med tillatelse og godkjenning fra Lisa Tønne.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg